Loppis-sväng

Det blev en till loppisrunda igår. Och man behöver inte åka långt mellan ställena. 3 st inom ett par kilometer. Det som är det häftigaste här i närheten är Tidan. En gammal industrilokal på flera våningar där man nästan går i labyrint runt och hittar fler och fler rum där det finns ett överflöd av grejer. Där har jag varit kanske 3 gånger förut, men igår var första gången som det var öppet i källaren. 



Här har kanske nåt kök legat förut? Miljön är så annorlunda, helkaklat och så gammalt. 

Förra gången vi var där hade de öppet på vinden, och där var allt fortfarande nerpackat. På eget bevåg och risk kunde man kolla själv i alla lådor och där tror jag man kan göra riktiga fynd. Jag hittade 12 kaffefat från Rörstrand (mon amie) som låg ensamma i en låda. Ångrar lite att jag inte köpte, eller åtminstone frågade efter priset. Gissningsvis fanns tillhörande koppar i en annan låda där uppe men snacka om nål i en höstack. Proppfullt från golv till tak. 

Hursomhelst, det jag köpte igår var ett par Ecco-sandaler i strl 33 för 50 kronor i riktigt bra skick, samt ett decilitermått i rostfritt stål. Arvid handlade mest som vanligt!
Allmänt | |
Upp