Sommaroutfit

Vård av barn igår och idag. Och vård av vuxen. Häromdagen googlade jag och fyllde i symptom och kom fram till att jag har fått en släng av allt. Det känns som en hemsk virusinfektion utan det mest onda. Som halsfluss (som även känns mycket i kroppen), fast inte det jätteonda i halsen. Det mest märkbara är tröttheten. Nåt så kopiöst skittrött. Trots att jag är trött sover jag dåligt. Och det är typ första gången i mitt liv det händer. Vaknar, somnar, vaknar.

Arvid är trött och sliten. Igår, efter en lugn dag i hemmet var han krisochkatastroftrött när klockan var 18. Ville knappt äta på dagen heller. Hostar och snörvlar. På kvällen när han tröttgrät på toan fick jag honom på lite roligare tankar när han satt i mitt knä, och sen lutade jag honom bakåt och sjöng "Han satte huvudet i en pooootta!". Tokskrattade i tre sekunder och sen trötthetstårar igen.

Den här outfiten ska jag prova när jag kommer till en KappAhl nästa gång. Ser så somrigt och skönt ut! Linnet är verkligen superfint! Fast widepants.. Det är egentligen inte något som passar min kroppsform. Det blir lätt babuschka-effekt. Samma sak med maxiklänning och långa kjolar.

 
 
Allmänt | |
#1 - - Yohanna af Skovde:

Alltså jag saknar att gå i klädaffärer och prova grejerna. Det där var ju sketasnyggt! Gillar linnet! Men du kanske ska testa brallorna innan du uteslutar dem p.g.a. förväntad bauschkaeffekt? De kan vara najs!

Svar: Eller hur!! :) Kollade brallorna (hade inte tid att prova) men tyckte att de var mycket snyggare i reklamen än irl. Men nåt annat mönster maybe?!
hejsapetronella.blogg.se

Upp