Kitchenaid!

Jag (vi!) gav upp den maskinen som jag köpte begagnad på blocket för nåt år sen. Den var från mitten av 90-talet och havererade på mer än ett ställe, plus att det satt en stor transformator på som blev glödhet när stickkontakten satt i uttaget. Så vi har investerat i en fjong ny. Den ska hålla i 30 år och kommer vara min allra bästa kökspryl! 


Den blev självfallet använd idag, gjorde en rabarber och kardemummakaka. 

Den här lördagen har vart varm nåt kopiöst. Har fått gå in i det svala huset med jämna mellanrum. Värmen har gjort att mycket blommat under veckan. Magnolia, rapsen och äppelträden håller precis på att börja slå ut. Jättefint med allt som blommar och jättejättefint med allt som bara slår ut och blir grönt. Världen känns så mycket mer ombonad ut. 


Imorse när vi vaknade var Arvid SUPERIVRIG på att visa mig en hemlighet som han och Andreas grejade med igår. En alldeles egen arbetsbänk med massa prylar. En dröm för en 4-åring som älskar att vara med ute i ladan, bygga grejer och skruva skruvar i en planka. 



Nu är det lite soffhäng som gäller. Och som vanligt, trots att soffan är rätt stor ligger vi och trängs i ena hörnet. 

Allmänt | |
#1 - - Yohanna af Skovde:

JAG VILL OCKSÅ HA EN ARBETSBÄNK!

Svar: Du har en?! Där dotan står! :)
hejsapetronella.blogg.se

Upp