En vecka i juli

Upp med tuppen, ner som en pannkaka långt innan solen. Tuppe-Nuppe brukar ha en sångstund för sig själv strax innan fem. Är vårt sovrumsfönster öppet så hör jag honom klart och tydligt. Idag vaknade jag strax efter fem. Pigg och utvilad. Alltså när jag blir pensionär kommer jag vara så rutinerad på det här med slaviskt följa med ett dygn. Alltid somna kl 21:01 och alltid vakna 05:05. Kan inte ens i min vildaste fantasti föreställa mig att jag ska vara vaken lite längre på kvällarna och sova längre på morgnarna.

Allsång på åkern kan vi kalla denna. Utanför Järpås på en gård var det ett arrangemang med Lotta Engberg som allsångsledare. Det är Andreas systers Kristins kompis Karin som har gården och var med och ställde till detta. Otroooligt varm och fin dag. Väldigt mysigt äventyr för jag och Arvid. Vi åt popcorn på en filt i gräset och han hade sin finaste keps på sig.
 
Lokalproducerad glass. Så himla gott!!
 
Längst till vänster i bild syns barnklädesbutiken som ligger på gården. Jag handlade litegranna för typ inga pengar alls. Komplett fleece-set för 100 kr bland annat.
 
Några dagar senare fick vi finbesök av Alex och Jonny och barn. Vi åt glass och försökte oss på ett kvällsbad. Det var trevlig men så sjukt kallt.
 
Det var strålande sol, det stora molnet är påväg bort. Men kalla vindar. Huvva.
 
 
Allmänt | |
Upp