Berg och dalvana

(null)

Idag har det varit den oslagbart finaste dagen de senaste kvartalet.  Arvid premiäråkte skidor (han var så himla duktig!!), vi har fixat med pepparkakshus, ätit otroligt god köttgryta och myst och kramats. Obs, sluta läs här.

(null)

Men det har även varit det mest pissiga dagen det senaste kvartalet. Den ena olyckan efter den andra. Känslorna har åkt upp och ner. Som avslutning på denna stormiga dag gick en säkring ute i stolpen så allt som går på den fasen försvann. Vatten, en del belysning, diskmaskin.. och jag stor i duschen när det hände första gången. Duschen på vår lilltoa där det är knappa 10 grader varmt. Det är nog ågren att pinka där. Ännu värre klä av sig föratt duscha. Ännu värre att konstatera att det inte kommer vatten. 

Bytte iaf säkringen och gick in. Totalt 3 gånger har jag fått byta. Konfererade såklart min älskling eftersom han är den elkunniga i hushållet och troligen beror det på överbelastning. Det är kallt ute (-10 typ) och åtgärden för att få det att hålla var att slå av 2 element. 

När jag går tillbaka i bloggen och läser om första advent ska jag endast läsa första stycket. Har till och med skrivit in en note to self. 



Allmänt | |
Upp