Äntligen Hemma

Vad skönt det är med helg emellanåt. Lugn och ro. Frukost i flera timmar. Försöka hitta enkelheten i att inspektera och reflektera. Jag och Arvid var till Götene för att lämna tillbaka böcker på biblioteket och handla. Vi satt rätt länge i förbutiken och åt glass och tittade på människor. Sen var det ett äventyr att gå upp på Järnia. Åka hiss och leka butikspersonal. Det är grejer det.
 
Arbetsveckan gick i ett verkligen. Det har vart maratondagar där möten avlösts av möten och däremellan lek- och afterworkplanering. Jag och en annan hade uppdraget att arrangera en aktivitet och vilken hit det blev. Det blev den här lekvarianten där man frågar "Vem är brutalast" och så är svarsalternativen tre olika personer. Det rätta svaret avgörs genom en lek och i det här fallet var leken att få upp en hårt inslagen sten. Alla såg ut att ha jätteroligt och vad många härliga skratt det blev. Det verkade som att vårt arrangemang fick 10 poäng av 10 möjliga. I slutändan lottade vi fram arrangörer tills nästa omgång. Så det ser vi fram emot! Jag hoppas på brännboll!
 
Anihow. Arvid ligger i soffan nu under en filt och tittar på Masha och Björnen. Jag sitter vid bordet och har sån underbar utsikt. Först magnolian som blommar för fullt. Snett bakom står syrénbusken och håller på att slå ut. Bakom den står äppelträden i full blom. Och nu när allt blivit grönt är det som ett enda stort grönt täcke som omger trädgården.
 
 
Inomhus har jag en annan fin utsikt. Jag har inte använt den än utan den står fint nerpackad. I såna där fjompbutiker lägger de ner prylen i en flashig papperspåse och lägger sen ett prasselpapper över. Fint som snus!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp