En tisdagsversion

Tisdags-Petronella är en mycket glad chey (ignorera stavningen). Detta på grund av att jag fått lite mer harmoni i kroppen. Imorse hade jag handledning och det gick bra. Han tror definitivt på att jag blir klar. Jag försökte luska lite i hur resten av klassen ligger till, och det var inte många vad han visste som faktiskt lämnar in om 2 veckor. Det känns bra att han tror på mig. Han som sett mitt arbete hittills och har varit med om många examensarbeten förut. Det är om inget oförutsett händer vill säga. Det oförutsedda jag kan tänka mig är 1) sjukdom de grande. 2) jobb. 3) ? Jobb tar jag ju tacksamt emot och då är det okej att skjuta på redovisningen. Inte annars. 
 
Sen var det så att igårkväll kollade jag schemat. Jag trodde att jag hade heldag idag (10-17) med seminarium, men det var tydligen bara en föreläsning mellan 13-15. Det innebär att jag "fick" flera extra timmar som jag hade räknat bort. Jag gjorde det absolut bästa av det bästa och gjorde klar inlämninguppgift 1 i metod-kursen. Jag satt och skrev oavbrutet mellan handledningen och föreläsningen och efter kl 15 fortsatte jag i 1,5 h till. Det räckte precis för att kunna skicka in vid 16:30, med tre dagar till godo dessutom! SÅ FÖRBANNAT SKÖNT ATT GJORT BORT DEN DÄR SKITUPPGIFTEN!  
 
Därför är jag glad. Jag ligger i fas (läs: det kommer ordna sig men det förutsätter många många timmars) och jag har slängt bort en sten som legat och skavt mot ena axeln. 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Du är så grym!! / stödstrumpa

Upp