Skärgårdstunnan regal är född

Appropå allt och ingenting har det vart en finfin dag idag. Jag har spenderat större delen av dagen i Skultorp hos min lilla knorts förmodligen första kompis (föräldrar), som också än så länge är halvt namnlös. Våra bebisar föddes med mindre än ett dygns mellanrum! Vi gjorde inget särskilt men det var ändå hur najs som helst att umgås med folk, som dessutom bjöd på dryck och galet god mat. Det var verkligen välbehövligt, det sociala alltså. Men det blir väl mer och bättre med det också, jag och lillskiten tar ut svängarna mer och mer. Nu sover han som en stock och jag ska nöta lite mer på ipaden innan sista matstunden inför
natten.

JO! Bortser man från att vitlök är guds gåva till människan (aningens ironisk men det är ju så gott!) är det samtidigt djävulens påfund. Börjar verkligen ana att rå vitlök, eller all rå lök ställer till bekymmer. Tillagad har jag inte märkt så mycket med, men just rå lök. Tillsammans med kaffe och cola zero utgör de nu hela min lista på sånt som är no-no!! Igår åt jag en sås med pressad vitlök i och imorse skrek han i två timmar.. Nu kan jag inte säga med 100 % säkerhet att det är så, men sist jag åt rå rödlök och rå vitlök blev det på samma sätt. Huga!

Bilden har inget med nåt att göra. Jag borde städa.. imorrn kanske?!

| |
#1 - - hannah montana :

satan så fint kök ni har *avis*

Upp