En bergochdalbana

Tankar slinter och far om vad som är just nu. September och annalkande höst. Vardagsnurr. Mogna äpplen. Låg stående kvällssol. Bitiga morgnar. Ingen jacka riktigt än. En lagom stort tvättberg. 

Det bästa jag kan göra är att sova nog med timmar. Hålla kosten i schack och inte glömma att jättenattljusolja är ett magiskt kosttillskott. Rutiner är nog mer min grej än att vara lös och ledig. Jag tror min knopp mår bättre av bli guidad av vardagen i sig. Men det är såklart förutsatt att vardagen är lagom. Tröttheten de senaste veckorna (månaderna?) är nog järnbristen och jag har gått isäng före 21 nästan alla kvällar. Upp i ottan, ca 05:30. Nu fick jag ut ett annan järntillskott än jag haft innan. Hoppas det funkar bra! 

Osammanhängande kvällssvammel har jag för övrigt doktorerat inom. Inte så många som vet om det men jorå så är det! Det krävdes en litteraturstudie utan dess like, men samtliga källhänvisningar går (tro det eller ej) till hejsapetronellan.blogg.se.

Andra typiska bra grejer: 

En rullande äppelupplockare gör fallfrukt så mycket enklare att få upp. Trådlösa hörlurar är så otroligt bra. Sellpy (och begagnatmarknaden!). Love, Death, Robots på Netflix. Kattungar. Fina människor. Solrosor. 

Typiska mindre bra grejer: 

Brandvarnare som får frispel och börjar tjuta (det hände nu precis här i sovrummet). Att alla usb-portar på jobbdatorn har lagt av. 

Det får räcka för ikväll, godnatt dagboken.



Allmänt | |
Upp