Bea uti ful

Om en vecka (ca) har vi tillträde på lilla nya boningen. Men redan från i helgen är det tomt! Oojoj! Kanske kan fråga om vi ska ändra på datumet?! Till måndag? Som råkar vara en viss födelsedag?! 

 
De här omgivningarna kan aldrig slå Blaiken, men, för att vara här nere och dessa priser och dessa möjligheter etc, så tycker jag att den närmsta ytan här är fabulös! Öppet landskap framåt, och flera mil av skog bakåt. Lite utsikt med fina solnedgångar samtidigt möjlighet till skogslunk. När vi nu leker land och rike får vi även ett gäng träd på köpet. Dessa skulle vi kunna ta ner för att få mer utsikt från vårt kök, och vår nya baksida. Winwin!

Övriga livet i punktform: 
  • Det är så skönt att vara föräldraledig nu. Jag har liiiiiiiite ågren för att inte längre vakna med Ture, väcka Arvid, äta frukost med dem och sen fortsätta dagen.
  • Men jag har ungefär 3 månader kvar. Knappt. 
  • Yohanna är frän och gör fräna saker i livet. 
  • Älskade småbarn!!!
  • Jag längtar tills jag börjar jobba för då kommer jag och barnafadern aka Andreas ha Svenssonliv för första gången sen 1750-talet. Han som jobbat ständig natt i nästan tio år!
  • Att göra i sommar: bada, plocka jordgubbar, odla, loppissvängar, utflykter, göra typiska ernst-grejer i vårt sommartorp, fixa med grejer, måla grejer, plocka kantareller (hoppas hoppas!!), njuta, grilla. Mmmm!



Allmänt | |
Upp