Mage


Mage på mage på mage. Mitt bästa klädköp är byxorna som jag har på mig nu, ett par mammaträningsbyxor från H&M. Så skönt och håller lixom ihop hela grejen. Extra plus i kanten med funktionsplagg nu när det vart så varmt. 

Det mest använda plagget är nog en amningsklänning som jag köpte på rea för 75 kronor. Och en slapp svartvit kofta. Skodonsmässigt har alla vanliga skor funkat bra och jag har kunnat knyta dem också. Förra gången (Arvid är född i mars) gick jag med skoterstövlarna, framförallt på grund av generöst med utrymme men också bara att kliva i. 

Igår låg jag ner hela dagen i princip. I förrgår sov jag en stund på eftermiddagen men igår gick jag i däck snett innan 11. Hur trött kan man va??! Vaknade sen vid 14 och spenderade resterande eftermiddag i soffan, i liggande ställning. Ändå somna som en stock på kvällen och sova hela natten. Såhär tvärtrött har jag inte vart på länge. Annars så är det väldigt många signaler om vad som är på gång. Både sånt jag upplevt tidigare men även nytt. Det mest "påtagliga" är regelbundna värkar som gör ont. Vid tre tillfällen har jag haft såna perioder som varat mellan 3-16 h. Men varje gång har jag tänkt att "blir det inte mer eller gör ondare ringer jag inte" och sen har det avtagit. Om vattnet skulle gå har jag fått strikta order om att ligga ner och inte stå upp annat än när jag går ut i bilen. Lillebror är inte fixerad utan ligger högt och rörligt. Fel saker kan skjutsa neråt och komma i kläm (navelsträng, arm, fot) och då blir det bråttom bråttom. 

Men snart är han här. Jättesnart! Trots att han inte ens är född än hävdar Arvid att "lillebror slog mig!!!". Han skulle vila huvudet på min mage och fick en liten knuff inifrån. 

Allmänt | |
#1 - - Lisa:

Bra att du tar det lugnt och vilar mycket
Tänker på dej (er) kram

Svar: Ja får verkligen passa på att vila nu! Andreas och Arvid får roa sig på egen hand men de gör de så bra med fiske och bad! kram
hejsapetronella.blogg.se

#2 - - Lisa:

Bra att killarna är så självgående. Om en vecka är ni tre killar fyra med Nisse och du som ensam kvinna.

Upp