Frystömning pågår

Hmm.. Frystömning är väl en bra idé? Hålla nere matkostnaderna nu sista veckorna innan vi flyttar. Berättigar det till att äta en glass om dagen? Alltså jag undrar bara.. Ok?
 
Tre dagar kvar tills vi får vårt hus. På fredag förmiddag ska jag till banken för den sista uppgörelsen. Sen är vårt hus på riktigt! Vi ska givetvis åka ut dit då och kolla runt lite. Det känns verkligen så bra!
 
Annars så.. Ikväll är jag hemma ensammen. De andra är på något slags äventyr. Jag skyndade mig hem för att hinna med lite dagsljus i skogen. Inte en endaste kantarell hittade jag, men det fina med att leta svamp är att även om man inte hittar något har man fått en härlig stund utomhus. Så winwin.
 
Morgonens mest creepy var ett monstruöst stort vildsvin som låg ihjälkört på 26:an. Det var ordentligt med blod överallt. Sorgligt för djuret och jag hoppas att det gick bra för föraren. Såna stora, tunga och hårdhudade vildsvin är nog inte trevliga att krocka med på en 100-väg. Usch.
 
"Nisssschäää! Häääää! Kåååååjjjv!"
 
Jag har en sån gullig filminspelning på Arvid. Han är liten, har knappt fyllt 2 år. Så i köket ställer han ner en tallrik med rester (korv) och ropar på Nisse. Nisse!! Här! Korv! På Arvids 2-åriga språknivå blir det nischä och kååjjv. Så gulligt!
 
Allmänt | |
Upp