The promised land


Vid middagstid stod jag vid andra bänken och lagade kalops. På andra sidan såg det ut såhär. Först drog han fram alla pryttlar från ena lådan och sen flyttade han stolen 1 m för att baka "bollar". Fram med bunken, en visp och diverse gryn och mjöler. Lite socker. Lite olja och lite vatten. Det smakade wierd men han hade kul. Helt på eget bevåg. Jag lät honom hålla på och greja medans jag ändå grejade med mitt.
 
Helgen har varit väldigt bra. Fredagen var en lyxfredag och vi har konsterat fyra gånger om att det var ett mycket bra köp. Igår var jag ute i vårsolen och vårskogen och promenerade med Nisse och svirade sen om för 40 årskalas i Hjo. Spakalas till och med. Spa for Hjo var abonnerat för kalaset. Jag tyckte det var superhärligt att bada, basta och fira födelsedag. Arvid var i sitt esse kan man säga. Bada, godisbuffé och liveband. Det var så härligt när de riggade. Arvid gick fram och ville dansa och Hampus och den andra improviserade med Lilla Ko (eller vad den heter) helt klockrent och asbra. Så jag och min lilla stjärna fick en dans ihop, lite av ett sånt där magiskt moment som jag ska spara i minnesbanken för evigt och evigt.
 
Ordningen är återställd med både farmor och farfar på plats. Det var Arvid i ett nötskal och fråga farmor "Var är farfar?" som det allra första han sa trots att han inte träffat henne på fyra månader. Typiskt.
 
Och idag, söndag den 28:e februari, har spenderats hemma i lugn och ro. Vitrinskåpet är städat och all tvätt sen förra veckans magsjuka är ren, vikt och ligger i garderoberna. Min plan för kvällen är att inte somna klockan åtta, men det känns inte som någon risk. Jag ska vara vaken, lyssna på 90-talsmusik och virka Super Mario-svampar.
 
"I could spend my life in this sweet surrender"
 
"And if you want this kind of dreams it´s Californication"
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Yohanna af Skovde:

VAD VIRKAR DU? Blev nyfiken :) Vill ni komma på lite tårta på lördag?

Svar: Inte så fancy men c2c, tänkte göra en kudde till Arvids rum! :) ja till tårta!! I löv tårta! :)
hejsapetronella.blogg.se

Upp