En förmiddagslista i punktform

1. Min iPod dog häromnatten. Stendöd. Inget liv oavsett laddare. Provade fyra olika och alla möjliga knappar men icket. iTunes kunde inte hitta den heller. Googlade på död ipod och fick upp ett tips. Hålla nere meny och select (stora knappen i mitten) och när ett klick hörs, daska till den. För mig räckte det med att hålla nere de två knapparna samtidigt, och nu beter den sig precis som vanligt igen. Mycket märkligt.
 
2. I fredags ringde jag FK och bad de ändra 19-21 februari i och med att jag jobbade då. Ser nu på specen att det inte ändrats. WHY??! Försökte ringa men de var överbelastade, kom alltså inte fram.
 
3. Om fem äpplen väger mer än fjorton bananer, varför är jorden inte då vinbärsformad?
 
4. Jag ska byta lur inom en nära framtid. Står och väger mellan en ny iphone och en samsung. Det senare jag har inte haft sedan urminnes tider, men eftersom så många andra väljer den måste den ju vara något att ha. Om jag tecknar ett studenabonnemang kostar det 349 kronor i månaden (inkl telefon) och varianten är i princip obegränsad. Jag ringer inte 600 samtal per månad, och skickar definitivt inte 6000 sms. Nån dag när jag är inne i stan ska jag kila in och peta på en sådan telefon. Det störiga är att jag tappar det fördelaktiga med att ha både en telefon och surfplatta från Apple. Allt synkas automatiskt, bilder, kalender etc.
 
5. Arvid sover, jag sitter vid datorn och ska göra lite nytta. Sen promenad. Sen laga lunch. Sen jobba!
Allmänt | |
Upp