Skattjakt!!

Idag har jag varit ute på en regelrätt skattjakt! På riktigt! Det finns skatter gömda ute i skogarna, och för att hitta dem behöver man en smartphone, eller rättare sagt en gps. Jag laddade ner gratisversionen bara för att kolla först, och blev väldans glad och nöjd över att det fanns minst tre skatter inom en radie av 726 m från mitt hus!! :) Har hittat två av dem idag.
 
 
I den här burken låg det bara en logg (där man ska fylla i datum och signatur) men i den andra låg det lite bytessaker också. Tanken är att man kan ta med sig ett byte mot att man lägger tillbaka ett.
 
75 kr kostar fullversionen och det är det väl lätt värt? Det här är som orientering, fast enklare, och roligare. Man kan göra det varsomhelst så länge det finns någon engagerad själ som placerat ut en geocache. Såhär ser det ut i södra Sverige. Kollade hemma också, det finns till och med en borta vid Näset!!! Johanny! HITTA DEN!
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - lisa:

Detta låter ju jättekul.Du får visa mej hur man gör så att jag kan testa lite. Om inte annat får man ju frisk luft och får röra på sig. Först när jag läste att du hittat skatt i skogen trodde jag du menade kantarellerna men det var alltså fel denna gång

Upp