Grynet

Vi kallar han Grynet. Det känns avigt eftersom det är en dude. Ingen vet något och häromnatten sov han inne hos grannarna. De åkte bort igår och vi kände att det enda vettiga är att dela med oss av kärlek, mat och nåt mjukt att sova på tills vidare. Den lilla fjanten ska inte behöva vara själv, lämnad utomhus! Får lite dåligt samvete när jag tänker tillbaka på första kvällen. Jag hade släppt in Vovven och Greger och gjort kväll. Gick ner till köket bara för att sätta frimärken på ett paket som skulle skickas dagen efter. Så hoppade den där lilla saken upp mot fönstrena, klängde sig fast en sekund och stirrade på mig. Han ville in! Han sprang runt hela huset och jamade (pep), hörde det ända upp i sovrummet. Nu ligger Grynet i alla fall på sängen och sover. Greger ligger här bredvid mig i datorrummet. Vovven är ute. Känns aningens bättre, men vi får se vad som händer framöver.

Idag har jag gjort följande: klippt gräsmattan, tvättat, kokat äppelmos. Har gått tio varv runt trädgården också och bara njutit. Efter att posten hade kommit vid 13-tiden slog jag i min übersköna liggstol och läste tidningen. (Mitt Ebat-fynd kom också, skönt med snabb leverans!)

Resten av kvällen ska jag spendera i köket. Ska koka lite mer äppelmos, städa och sen fixa i ordning en sen middag tills när Andreas kommer hem klockan nio!
Allmänt | |
Upp