Lite nytt, lite gammalt

Som många andra redan gjort, har jag nu bestämt mig för att göra en ny blogg. Första anledningen är Johanna, hon är propagandasvinet själv. Om hon hittar nåt som är bra berättar hon om det tio gånger om, ända tills man själv bekantar sig med den nya grejen eller byter ut det redan befintliga. T ex blogspot, iGoogle och Firefox. Jag behöver inte vara nördig själv och upptäcka allt, jag får det bästa av det bästa. Kräm de la kräm.

Nu sitter jag hemma i Blaiken på den fina blå soffan som står i vardagsrummet. Den är ny sedan nåt år tillbaka. Under de senaste åren är det väldigt mycket som bytts ut. Diskmaskinen är ny, och gardinerna. Mamma har en ganska mysig stil på saker, och har hittat massa söta saker som både hänger, ligger och står runt om i huset. Fåtöljen är ny, även om den är näst intill identisk med den förra. Varför inte köra på ett vinnande koncept?

Idag har jag suttit nere vid sjön och spekulerat över livet. Emellanåt blivit riktigt förbannad, men alltid kommer jag tillbaka till den underbara tanken, det är bättre nu. För några dagar sedan rensade jag i mitt gamla rum och det blev två banankartonger fulla med kvalifcerat skräp som jag inte vill ha kvar. Det är många minnen, men bara för att det är ett minne har det inte rätt att stanna kvar. Däremot ångrar jag inte en sekund att jag sparat i princip allt. Allt från små anteckningar till lappar vi skickade emellan oss på lektionerna. Det är kärleksbrev och självständighetsförklaringar. En hel hög med skolarbeten. Thomas Jefferson var USAs tredje president och huvudförfattaren till The declaration of Independence. Har alltid undrat vem Stephen Lynch sjunger om i Vanilla Ice.

Jag gillar verkligen grejen med att rensa. Det är alltid lika härligt och befriande att göra sig av med lite gammalt. Lika roligt är det att fylla på med lite nytt. I augusti kommer jag och Andreas och förhoppningsvis skapar lite nya minnen. Vi ska åka på genomresa med husvagnen och stanna här i 2-3 dagar. Då ska vi bland annat fiska i Slussfors, men jag hoppas på fint väder så att vi kan ta en promenad upp på Kyrkberget.


Allmänt | |
Upp