Valborgshelg

(null)
Valborgsmässoafton var katastrofdåligt vädermässigt. Som tur var eldade vi redan i lördags. Arvid grillade mashmallows och Andreas krattade i t-shirt. Det hade INTE gått i måndagskväll. Storm och regn.
 
(null)
Sen tipsade Yohanna om en realistation på Blomsterlandet. Jag sov på saken och hängde sen på låset på söndagen. Det fanns förutom denna, tre andra vanliga monstera. En var snäppet större och de andra var i samma storlek. Nu står den i köket på hederplatsen och är så himla fin.
Annars var helgen så lugn. Efter lördagens skåpbygge var min rygg helg trasig så jag fick gott vila. Fast lite annat blev ändå gjort. Flyttade in badrumsprylar (6 månader senare, vilken lyx!), satte upp en stringhylla i köket, började se över barnvagnen och blomplanteringar. Vi beställde en ny vagn. Emmaljungan är klockren hemmavid, terränganpassad som den är. Men nu beställde vi en vagn med tillhörande babyskydd. Det blir supersmidigt när vi ska åka iväg och lilla bebisen sover. Arvid ska ju bli 15-timmarsbarn till hösten!
 
Petite Chérie Heritage Duovagn, Navy/Silver + Axkid Babyskydd
Nu är i alla fall ryggen tillbaka i vanlig ordning och med en del steg på jobbet och en kvällspromenad kom jag upp i nästan 10 000 steg. Inte illa pinkat för att vara i vecka 28! Och det känns knappt. Det är sån stor skillnad å denna graviditeten och när Arvid låg i magen. Då fick jag foglossning efter ungefär halva tiden som bara eskalerade fram tills BF. Sist veckorna hade jag en tens-apparat och tvingade mig ut för att gå en 10 minuters sväng med Nisse. Nu är det något helt annat. Men det är fortfarande en hel del veckor kvar. Så länge jag kan gå obehindrat ska jag försöka göra det - och njuta av det. Som kvällens promenad i värmande solsken. Så fint!
Allmänt | |
Upp