Att vara gravid i vecka 33

Vilken annorlunda känsla det är att vara gravid i vecka 33 och må bra. Även om fem år gått sen sist minns jag så väl hur jag mådde. Begränsad, ont, "fångad i min egna kropp", en avgrundsjobbig längtan efter att inte vara gravid längre. Stor och tung. Obekväm. 

Men nu.. det är något helt annat. Jag var trött i början och med all renovering var det tungt. Men sen vecka 16 (minns inte när det vände riktigt) har jag varit pigg, inte haft ont och inga speciella besvär. Förra gången hade jag en period av klåda, kunde knappt sova på grund av det. Jag har kunnat röra mig obehindrat. Nu börjar det vara lite dagsform som avgör, sammandragningar kommer allt mer frekvent och gör det svårare att gå i rask takt. 

Vill bara plita ner i ord så jag kan minnas tillbaka till den här tiden som enkel och härlig. Lagom mycket längtan efter lillebror men framför allt kunna njuta av att vara gravid. Just nu. 

Nu ska jag ut på en Nisse-sväng innan det är dags för kalas! 

Allmänt | |
Upp