Sverige brinner!

Denna värme, torka och plåga! Sverige brinner och bönderna lider. Ser än ingen ljusning på det. Det är makalöst. Ända sen i maj har det varit en "kanonsommar" med värme och sol. 

Sen den lilla detaljen att vara höggravid på det. Det är inte synd om mig nånstans med tanke på hur lite jag påverkas i jämförelse. Men nog är det varmt! Mina strategier är att vädra ur fullständigt på natten, stänga fönstrena direkt på morgonen, dricka många kalla drycker, hålla svala saker mot armvecken och handleder, inte vara ute i solen och härda ut. 

Det är skrämmande att läsa om hur mycket det brinner. Vår bastu brann ju för nåt tag sen och det har satt sig lite på det psykiska. Minsta lilla doft av rök och jag hajar till. Fy så hemskt. Och nu är det skogar! Vilka hjältar som jobbar med att bekämpa, men även frivilliga som gör vad de kan. 

Jaja. Dagarna fylls med dagsutflykter. Läckö slott, bad, Vristulven, Biltemakörv, loppisar, promenader.. Imorgon har jag tid bokad för fot- och underbensmassage. Så sjukt najs! 

Arvid serverar lyxmåltid upplagd på planka. Han verkar ha en naturlig fallenhet för detta!

Barn i grön tunnel!

I löv mat!!!!!





Allmänt | |
#1 - - Lisa:

Håller med , otrolig sommar utan regn bara sol och värme. Skogsbränderna är verkligen oroande . Hörde idag att dom som bilat från Svegtrakten fått SOS karm på sina mobiler och att röken och sotflagor dansade runt . Fy fanken.
Bra att du försöker hålla dej sval , även om det inte är det lättaste. Tänker på er och snart ses vi
🤗

Upp