6 januari

Gissa vem som sovit till 09:30 idag? Det är väldigt väldigt ovanligt och händer kanske 1-2 gånger per år. Max. Halva dagen har ju redan gått?! Fast det är väldigt trevligt att kliva upp i dagsljus. Bilden är från vårt kök och är utsikt bakåt ut över åkrar och ängar. Det brukar stå hästar i dungen. Det är fint att få se det i dagsljus. 

(null)

Idag ska jag besluta om färgen vi testat med. Jag gillar den verkligen, fina lugna toner i grönt. Sen har vi lånat hem golvplattor också. 

(null)

Det är tänkt att ha en ljusare grön i halldelen på panelen och en aningens mörkare i själva tvättstugedelen. 

Tvättstugan kommer se ut ungefär såhär. Där det är hål ska bänkskivan gå rätt över, för att få en arbetsplats. Sy eller pillra med nåt. Perfekt i en tvättstuga tänker jag! 

(null)

Jag kommer vilja bo i tvättstugan när det här är färdigt. Golvvärme, fint, rent, tvättmöjligheter osv. I tvättstugan finns dessutom en toa med dusch. Och TÄNK vilken LYX att kunna tvätta kläder. Nu är det 3 månader sen vi blev utan tvättmaskin. Det ska bli fint att kunna göra det igen. 
Allmänt | |
#1 - - Alicia:

Hej hej

Förlåt för lite offtopic fråga nu ( och nej jag är ingen stalker haha) sökte lite på ett jobb som vill att jag jobbar hos dem... Skaraplast. Såg att du jobbade där o blev sjukt nyfiken, jobbar du kvar? Om inte, varför då? Var det en tråkig arbetsplats med mindre intelligenta arbetsuppgifter? Rädd att jag ska hamna på nått "dominoduttande jobb" haha. För läste i din förrförrförra blogg eller nått sånt att du hade jobbat med det.

Svar: Hej! :) Nej jag jobbade där ungefär ett år för mer än 10 år sen. Det var via bemanningsföretag dessutom så jag var strikt begränsad till vad jag gjorde för dagen. Deltog inte i några övriga aktiviteter (vet iofs ej heller om de hade det, förbättringsarbete etc). Vissa arbetsstationer var verkligen tråkiga och krävde ingenting men en del andra kunde vara lite mer tanke bakom. Planering osv. Vet inte om det hjälpte dig något men.. är du arbetslös eller påväg att byta? Ingen fara med offtopicfråga, bara kul! :) Ha det fint!
hejsapetronella.blogg.se

Upp