Min fredagkväll

Komma hem - packa upp mat - fixa middag - städa undan. Sen skulle vi ha filmkväll (Arvid fick sin bamsefilm från mormor i torsdags) med snacks och tända ljus. Ner i soffan under en filt (nånstans ställde Andreas fram en kopp kaffe till mig, drack ingenting). 

(null)

Jag somnade väl efter 15 minuter. Min andra halva fick en helkväll själv och ägnade denna åt att göra jättefint i tvättstugan. Städa undan efter allt jobbande, torka golv osv. 

Sen blev det lördagsmorgon kl 05:04 och alarmet ringde. Nej just det lördag var det ja. Men efter att ha sovit sen 19 igårkväll är jag ju ändå rätt pigg. Nu dricker jag kaffe och begrundar vintern som viner utanför. Trots våra begränsade värmekällor (vi har små golvelement från Jula) var det ändå 19 grader i köket! I Böja var det 15 grader på morgnarna. Men jag eldar på! 

(null)

Allmänt | |
Upp