3 veckor gammal

Nu är han redan 3 veckor. Redan?! Men dessa 3 veckor har varit nödvändiga och bra. Efter kejsarsnitt är det återhämtning som jag tycker går i myrsteg från dag till dag. Fast nu känner jag mig superstark och näst intill inga känningar från snittet och magen. Sen har amningen tagit mycket tid att komma in i. Det behöver det göra och han får tillgång till bröstet direkt! Fri amning på tidiga signaler. På natten äter han 2-3 gånger och dagtid efter max 2-3 h. 

Han skriker alltid lite när han är nyvaken tills dess att han får äta. Efter han ätit klart går han oftast i däck igen. Väldigt lätt att trösta, antingen med mat eller närhet. Och när han får det han vill ha gör han små mysiga ljud och låter bara tillfreds. 


Han ligger gärna såhär (som på bilden). Eller i vagnen, fast då ska den helst vara i rörelse. I veckan har vi vart väldigt flitiga med promenader. Jag använder runkeeper för att kolla hur långa de olika promenadvägarna är, och en bonuseffekt är att se antal km. Jag och lillen är uppe i över 2,5 mil sen i söndags.




Allmänt | |
Upp