Drömlika och läkande skog

Jag har vart ute i skogen mycket nu sen all svamp kom. Alltså offroad, inte följt stigar utan gått kors och tvärs. Det är så otroligt magiskt nu den här tiden. Det är som att jag utvecklat en sjuklig fascination för svampar och mossig skog. 


Igår hade jag systemkameran men idag (tyvärr!!) bara mobilen. Hittade dessa ansamlingar. Så magiskt! Det ser faktiskt ut som det gjorde i sagorna när jag var liten. 

Och som alltid, skogen har en läkande effekt. Huvudbry, sorg eller stress hjälper skogen till med. Idag behövde jag verkligen lite av detta. Det kändes bättre efteråt och nu kan vi fortsätta gå vidare med livet! Lång historia jättekort: det visade sig vara förhöjda fuktvärden i grunden och påväxt. Detta har vi (idag!) beslutat tillsammans med köparna att vi reducerar priset en aning. Såfort denna justering är dokumenterad kan vi ÄNTLIGEN fira försäljningen. 


Allmänt | |
#1 - - Hemmabasen:

Så fantastiskt fina bilder. Helt överens med dig ang alla sagor jag har läst. Lite John Bauer över dina foto och en annan bok jag tänker på,
Majas trädgård tror jag att den heter, kan inte titta i bokhyllan nu när jag är i stugan. Ska försöka komma ihåg att kolla i morgon när jag kommer in i huset igen

#2 - - Hemmabasen:

Och såklart, jätteskönt att ni är överens med de nya ägarna om allt, hoppas att ni firar de grande de lux!

Svar: Jaa snart så!!! Så fort vi har påskrifter på allt så.. :)
hejsapetronella.blogg.se

Upp