Jobbbbbijobbidabdab

Lilla vän. Du hade varit på förskolan men fått gå hem tidigare med din kompis Lilly. Du fick följa henne hem och äta mellanmål och leka, i flera timmar. Jag kom och hämtade dig halv fem men vi båda blev kvar till klockan sex pga väldigt trevligt sällskap. När vi väl var hemma och hade ätit middag var du såklart väldigt väldigt trött. Men du ville så gärna kolla lite på TV, men jag tyckte att det hade varit så pass mycket att en tidig kväll vore det bästa. Då la du dig ner på soffan och bara låg där. Surade tills du somnade. Och fortsatte sen sura i ett sovande tillstånd. Lilla lilla vän. Älskade lilla vän.

I lördags fick jag med mycket om och men upp tapeterna på Arvids rum. Luftballonger, zeppelinare med lite steampunkkänsla. Väldigt fina tapeter tycker jag men fy sjutton vad motigt det var. Golvet ska vi måla i en grå ton. Annars vill jag helst inte måla fina trägolv men här kunde vi testa tycker jag. Men inte i de stora rummen.
 
 
Dagen har verkligen varit jobbig. Som i mycket jobb. Spring hela dagen och efteråt åkte jag till nya huset och nåtade golvet (fyller i springorna). Det är mycket som är första gången. Vi får se hur bra det blir det här. Och medans jag ändå var där slipade jag lite i vårt sovrum som också ska tapetseras, samt spacklade. Sen ett sista lager färg på listerna som ska upp i Arvids rum.
 
Allmänt | |
#1 - - Yohanna af Skovde:

Hej dig! Du är så duktig! Och Arvid som surar är väl ungefär det sötaste som finns :)

Upp