Effekten av koffein

Varje morgon när jag dricker morgonkaffe får jag ett rus. Varm i kroppen, hjärnan vaknar och det känns som en injektion av lycka. Så många hetsiga och bra idéer som kommer vid denna stunden på dagen.
Ett axplock av sådant som ploppar upp i huvudet under "ruset":

  • Jag ska slänga ut 367 saker på tradera/blocket idag!
  • Idag ska jag börja med träningen mot ett maraton
  • Kanske en omplantering av den vildvuxna rabatten ska påbörjas idag?
  • JAG ÄLSKAR LIVET!
  • Avancerad matlagning på högsta nivå, vilken superavancerad frukost blir det idag? Varmrökt röding?
  • Planer på att TOKRENSA hela huset. ALLT som jag inte använt senaste 2-3 åren ska väck. Punkt!
  • Redecoration av hemmet. Har inte haft gardiner uppe sen jul (medvetet val), men nu kanske en skulle piffa till lite?
  • Soffan borde totalrengöras.
  • Morgoyoga i trädgården innan frukost. Vilken grej! Till fågelkvittret!
Och så vidare. Uti oändligheten. Jag blir så enormt speedad av koffeinet och så himla glad. Peppad och motiverad. Det är RAKA motsatsen av känslan på kvällen. Efter middagen då går jag fullständigt i mental standby. Vill ingenting, gör ingenting, tar mig inte för någonting. Nu är det en himla skillnad mot hur det var i vintras när det var mörkt på kvällen.
 
Nu är det ju morgonstund och jag har trettioelva idéer för vad som ska hända närmsta timmen.
 
Make it wurk!
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp