Äntligen helg.

Fira helgens ankomst! Me is so happy! Dels att det är helg och jag har sovit så himla gott inatt. Alltså verkligen!!! Har sovit som en kråka i 2 veckor nu. Det är något extremt och ytterst ovanligt. Jag brukar ju ha problem åt det andra hållet, somnar för mycket och ofta istället. Det finns bra anledningar till sömnproblemen. Jag har slutat snusa. För 5 (?) år sedan gjorde jag det också. Då med triggern ilska. Den här gången har jag samlat kraft och mod i säkert ett år. Tidigt i våras var jag till Företagshälsovården för att se vilken hjälp och vilket stöd de kunde erbjuda. Den här gången är det väl främst för att jag tycker att det känns så himla meningslöst. Det kostar pengar. Det ger egentingen ingenting. Det bara tar. Förra gången jag var snusfri minns jag att jag vaknade pigg och utvilad varje morgon. Maten smakade mycket bättre. Och förbrukningen har gått uppåt, hjärnan är låst i en beroendeställning, jag är en dålig förebild för mitt barn etc. Finns många bra motiv till att inte snusa.

Så den 1:a juni fick det vara nog. Det har gått över förväntan. Framför allt känns det otroligt bra! Börjar känna en frihetskänsla.

Älsklingshjärtat. Häromdagen inledde han en konversation med: "Livet är SÅ orättvist!". Varför då undrar jag? "För att jag får aldrig vara hjälpreda" (På förskolan..). Jag älskar hans små kommentarer och nyanseringar.
 
Taxrumpa.
 
Sommarens projekt. I sann Pettson-anda ska Arvid flytta hemifrån och bjuda på plättar när det är inflyttningskalas. Det ska bli superkul att få fixa i ordning lekstugan!
 
Allmänt | |
Upp