Tomtens hjälpreda

Arvid är som Arvid är. Vi åkte till julmarknaden i Berg och en kort stund efter entrén kom tomten fram och sa "hej kollega". Där och då blev Arvid fast, för han fick vara tomtens hjälpreda! Gå runt bland massor med folk och bjuda på godis. Och vilken hjälpreda. Jag sneglade i bakgrunden och han sträckte fram korgen till allt och alla, även de som stod som utställare. Han är så snäll och duktig! Och lycklig! Ojojoj. Jag fick hämta honom när vi skulle fika.  När vi satt ner förklarade han att han skulle inte följa med mig hem utan han skulle bo med tomten.
 
Men ditt godis på lördagarna? - Det får du!
Men ditt dagis och alla kompisarna? - Äsch.
Och när du fyller år, vem ska öppna alla dina paket? - Det får du göra!
 
Sen tog han på sig mössan igen, drog på sig rocken och sa "hej då mamma, jag kommer att sakna dig!".
 
SERIÖST!? Han lämnade mig för tomten..
 
Resten av historien innehåller lite mer gråt och tårar. Han blev väldigt ledsen när han inte fick följa med tomten längre. Väldigt genuina tårar också. Han ville SÅ gärna flytta hem till tomten. Och han förklarade att han skulle ju i alla fall komma en gång per år och hälsa på (på julafton).
 
Det har annars varit väldigt många gulliga moments. Fiona sov över och vad söta dom små barnen är. Hon var pepparkaka idag och jag försökte mig på en photoshoot med lite juliga dekorationer. Mycket frågor och funderingar från de små.
 
(null)
 
(null)
 
Allmänt | |
Upp