Andas ut

Det mesta och värsta är över känns det som. Annonsen är ute, besiktningen är gjord och nu är det "bara" att invänta visning. Sen hoppas på det bästa.
 
Angående besiktning: en kille var här igår och gjorde en grundlig genomgång av vårt hus. Jag trodde att det skulle vara de kända felen (som står i 95 % av alla besiktningsprotokoll) och kanske något annat. Och det var det. Små otätheter vid fönstrena (redan åtgärdade!), otäthet vid skorstenen (åtgärdat) och ett litet läckage (åtgärdat) på ett element. Såna YTTEPYTTESMÅ detaljer i jämförelse. På förstasidan på protokollet skrev han dessutom "Allmänt så är byggnaden i bra skick, både interiör och exteriör." Det är något man som spekulant vill läsa. Att något proffs uttryckt sig på det sättet. Jag känner mig stolt över vårt lilla hus och det jobbet vi gjort med det.
 
Mitt i allt detta finns det inte så mycket mentalt utrymme att tänka framåt. Men nu när allt är klart känns det verkligen som att försäljningen kommer att gå jättebra. Nu kan jag börja tänka lite mer på framtiden. På vårt nya hus. Det stora köket med den jättefina spisen. Julpynta den jättefina spisen. En stor tvättstuga. Nästa vår när det börjar komma upp saker i trädgården som den ena överaskningen efter den andra. När alla utomstående hälsar på för första gången.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp