Säker på vaddå?

Finally this arbetsvecka is over. Känns bra bra. Den var stundvis oändligt lång men så kan det kännas när det är något roligt som väntar. Direkt efter jag stämplat ut igår åkte jag till Tingeling och hon jag går till har en förmåga att ALLTID göra mig så sjukt nöjd. BOT OCH BÄTTRING, jag ska INTE gå till någon annan. Gjorde ju det precis innan jul, men nej, det är inte värt det. Vi diskuterade även min hårplan 1.2 och bokade in en tid redan den 29:e april.
 
Efter hände en udda grej. Yohanna hade skickat sms och bara skrivit "Jag är säker". Jag visste inte att hon åkte dit igår (Stockholm) och fattade noll. RIngde upp och frågade "Vad är du säker på?". Trodde ett halvt sms försvunnit, typ gravidbesked eller något borttappat eller liknande. Mycket märkligt men skönt med säkerhet. Alla andra jag känner har markerat sig som säker på FB (grymt bra funktion!). Fruktansvärt tragiskt att det ska behöva hända, och skrämmande att det sker så nära.
 
Hemma sen vid 18-snåret fortsatte fredagskvällen med hamburgare och majs. Grillpremiären till och med. Det blir så brutalgoda hamburgare om man tillsätter mald eller finhackad bacon i färsen!
 
Efter det hände en skön grej. När jag var liten var det roligt att "fara ut och cykla". Bara ta cykeln och cykla runt på stigar och vägar och hit och dit. Gärna med en kompis (läs: kusin). Igår återupplevde jag barndomen och for ut och cyklade. Fast nu kallas det MTB-cykling istället. Så otroligt roligt, jobbigt och tillfredsställande. Den milen jag har gått de senaste helgerna fungerar alldeles utmärkt som MTB-spår. Det är en mix mellan små små stigar (10 cm bred) till skogsvägar (vilket blir highway i jämförelse). Det är kalhyggen med stenar och stubbar och lerpölar. Det är bitvis JÄTTEJOBBIGT men det kräver fokus för att inte trilla. Ständigt vara redo med att parera eller bromsa. Det kanske kan bli min nya hobby?
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp