Den spanska knuten knöt en annan knut

Bild från häromdagen när det från ingenstans började hagla och därefter snöa konstant i mååånga timmar. På morgonen efter när jag vaknade låg det lite på backen. Det försvann fort och dagen efter var det strålande sol och varmt ute. Uppochnerväder.

Dagen har gått i arton knyck. Helt otroligt vad mycket man kan hinna med. Andra dagar är jag helt slut på efter jobbet och vill bara ligga i soffan resten av kvällen. Idag hade vi utvecklingssamtal på förskolan. Arvid fick vara där nästan en timme längre än vanligt, och precis när vi var klara åkte jag och han tillbaka till Skövde för att äta på Pinchos med mina jobbarkompisar. Han var SÅ trött men SÅ tapper! Till slut sa han "Nu vill jag åka hem och sova, FÖRSTÅTT??". Ja ba okej då. Du är lixom 4 år och klockan är snart åtta.

Imorgon är det lite mer knyckande. Jag får ett pris! Det största förbättringsarbete som jag varit med och genomfört sedan min karriär där är inlämnat sedan några veckor tillbaka och imorgon får jag äran att stå på scen och berätta för omvärlden om vad som är gjort. Det är helt klart en milstolpe. Som vanligt är det roligt men lite pirrigt att stå på scen, men känslan efteråt brukar vara så euforisk. Efter att det är avklarat har vi ett långt avdelningsmöte och därefter stämplar jag ut för helg.

På lördag ska jag göra något riktigt roligt och tidskrävande. Min hårplan 1.2!

 
Allmänt | |
Upp