Citera ett citat

Ingen kan såra mig utan mitt medgivande. Läste jag alldeles precis nyss men kommer inte ihåg vart. Instagram kanske? Det är så rätt.
 
Om några minutrar kommer min lilla vän hem. Han var så himla söt häromdagen. Vi hade en lite körig morgon och jag hade inte mycket tålamod kvar. Innan han hoppade ut ur bilen vid dagis frågade han flera gånger "Är du min vän???". Det han menade med det han sa, var att han ville "checka läget" och kolla om allt var ok mellan han och mig. Han hade tydligt uppfattat min irritation och ville absolut inte att vi skulle vara osams. Då kommer lite dåligt samvete. Vi pratade om det på kvällen sen. Det känns alltid bättre att prata ut om saker och ting. Nu vet jag inte hur mycket man kan få in i en 4-årings hjärna och vad man kanske borde låta bli att belasta den med. Men jag tror i alla fall det är givande att ha konkreta situationer att prata om för att sätta ord på känslor.
 
Nu är det bara två dagar kvar av den här veckan. Sen är jag ledig. Som en "tradition" inleder jag ledigheten med något lyxigt (frisörbesök). Som en annan tradition hinner det gå många månader mellan att kalufsen ska klippas. förra året var jag typ korthårig, nu är det ner till axlarna. Min hårplan 1.0 framåt är att låta det växa och bli långt, frodigt och fint. Min hårplan 1.2 är att prova något nytt närmare sommaren, nämligen bayalage.
 
Såhär långt har våren INTE kommit. ÄN.
 
 
Allmänt | |
Upp