Jättebullar och söndagsmys

Att pusta ut samtidigt som jag provsmakar mina abnormt stora kanelbullar, det är en lagom sysselsättning en söndagseftermiddag. Förmiddagen gick åt till utomhusfix. 6 skottkärror med äpplen skottade jag upp. Så trist att bara hiva iväg. Och jag vill egentligen inte informera världen om gratis äpplen då de inte ser helt friska ut. Men men. Jag vill heller inte ta ner det trädet. Det är så stort, fint och välkomnande där det står.

Sen på promenaden hittade vi en katt som vart borta i en månad. Ett stycke Gryn-Åke som satt i kohagen, ironiskt nog bara 150 meter från huset. Men det är verkligen ingen som sett till honom på jättelänge.

Nu luktar (doftar) det kanelbulle i hela huset. Jag använde ett recept från Bambi (googla extra luftiga kanelbullar + bambi vid intresse!) och rubriken höll vad den lovade! De jäste som bara den och blev superstora (och goda!!).

Allmänt | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men mums så gott med hemmagjorda kanelbullar, finns få saker som slår den doften!

Svar: Ja det sitter verkligen djupt rotat! Så skapar den hemtrevnad också på någe vis! :)
hejsapetronella.blogg.se

Upp