Måndag på en onsdag?

Idag har jag haft måndag i huvudet. Detta på grund av måndagens och tisdagens ledningsdagar i Hjo. Mitt team var inkvarterade på hotellet där och genomförde en uppgift tillsammans. När vi inte jobbade åt vi. Och när vi inte åt jobbade vi. Typ så. Fast maten var väldigt trevlig och det var rätt najs att sitta ute till 23 en måndagskväll och dricka öl. På en måndag?
 
Nu var det alltså redan nästan helg. På fredag ska jag till frisörn och klippa kalufsen. Det blir lagom lyxigt att avrunda veckan där. Egentligen vill jag försöka sluta redan vid lunch men vi får se hur det går med det. Men varför känner jag mig otrogen? Jag har gått till samma person i 2 år nu och varit jättenöjd varje gång. Nu går jag till en annan? En anledning är att min favorite hade inga bra tider den här veckan. En annan mindre anledning är priset. Nu råkar favoriten jobba på den typ dyraste salongen i stan. Det är många pengar som går till enbart en klippning. Om "den andra frisören" gör det bra kan jag iofs byta över helt och hållet.  En del inom mig vill att någon kunnig färgar och slingar håret. På mitt jobb går jag klädd i arbetskläder. Då kan jag ju lika gärna vara wild and crazy med håret! En annan del av mig är rätt ointresserad och orkar sällan lägga mycket energi på det på morgonen. Kanske borde ta bort allt hår istället?? Det om nåt vore ju spännande.
 
Nu: dags för sängen.
 
Zzz..
 
 
Allmänt | |
Upp