Att fylla 30 år

För rolighetens skull googlade jag "fylla 30 år". Hittade en sida med sådant som bara är svammel, fastän det är sant. JAJA, såna som är 12 år yngre får gå på krogen. Sånt spelar mindre roll. Men sen hittade jag en artikel hos Amelia. Sammanfattad med efterföljande kommentarer:
 

1. Börja spara inför pensionen redan nu

 
Nej, jag har inte börjat. Än. När jag var på G med att få första jobbet så tänkte jag att jag ska börja. Jag är fortfarande i startgropen.
 

2. Börja bry dig om din hälsa nu, inte senare

 
Ja jag bryr mig om min hälsa. På alla plan. Att bry mig mer om mig själv på ett proaktivt sätt är en mycket bra sak som jag valt att göra.
 

3. Umgås inte med folk som inte behandlar dig väl

 
Behöver detta ens kommenteras? Finns inte en enda anledning till att umgås med människor som inte vill väl, eller behandlar en väl.
 

4. Var snäll mot människorna du bryr dig om

 
Jag försöker. Men ständigt det dåliga samvetet över att tiden inte räcker till och att jag i många fall väljer annat.
 

5. Du kan inte få allt, fokusera på att göra några få saker riktigt bra.

 
Word! Skynda långsamt. Nu har det varit fokus på utbildning och jobb ett tag. Det börjar landa lite så nu är det nya planer och strategier som ska utformas.
 

6. Var inte rädd för att ta risker, du kan fortfarande förändras

 
Det här handlar om att man inte ska nöja sig med det man har. Men om jag är nöjd? Just nu i alla fall.
 

7. Du måste fortsätta växa och utvecklas

 
Jag som huvudperson i mitt liv är en ständigt pågående och utvecklande process.
 

8. Fortfarande vet ingen vad de gör, vänj dig vid det

 
Livet i ett nötskal.
 

9. Investera i din familj; det är värt det

 
Jag har den finaste familjen och jag är så tacksam över att de kommer att närvara nästa helg.
 

10. Var snäll mot dig själv, respektera dig själv

 
"Var lite självisk och gör något för dig själv varje dag, något annorlunda en gång i månaden och något spektakulärt varje år."
 
 
Allmänt | |
#1 - - Yohanna af Skovde:

Haha, nummer 8!

Svar: Du är ett liv i ett nötskal!
hejsapetronella.blogg.se

#2 - - Lisa Karlberg:

Bra lista! Lite ångestframkallande bara, tycker jag. 😜 kanske mest för att jag misslyckas med typ alla punkterna.

Svar: Med andra ord, det finns förbättringspotential! :) Men det är svårt att säga "avklarad", mina svar är inte direkt ok-stämpel på allt.. Något att jobba på helt enkelt.. :)
hejsapetronella.blogg.se

Upp