I Urd och skur

My oh my vad det knakade i huset igår under stormen. Inga strömavbrott eller fallnade träd och soptunnan stod kvar där jag lämnade den. Men när det stormar som det gjorde igår så låter det i hela huset. I sovrummet är huvudändan under snedtak så det regnar ju i princip en meter från huvudet. Det hörs! Men det är mysigt ändå! 
 
Tidigare idag vinkade vi av Bogi och Tobias. Sen dess har jag och Arven sparven vart ute på en skogspromenad där det hände diverse saker. Vi döpte även alla små stigar och sjöng oss fram. Vid ett tillfälle satt vi på en stock och först körde bil, därefter tåg men sen fick vi skynda därifrån för en rånade hade lagt ut en bomb. Vi klarade oss med nöd och näppe! Det låter kanske harmoniskt och lekfullt men icket då. Han ville prompt cykla och mitt sikte var helt inställt på skogen. Jag förklarade att det går inte att cykla i skogen. Han var så trött redan innan promenaden och var gnällig och grät. Till slut kompromissade jag och lät han cykla fram tills skogsvägen. 5 meter in så kom han då på själv att det faktiskt inte gick att cykla. Den fick ställas åt sidan men han var absolut inte gladare för det. Det enda som fungerade var att leka hela vägen genom skogen med fängelse och tågresor och annat spännande.
 
Slakt av minipepparkakshus

Helllllloooo! 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp