PMS

Ibland händer det. Jag blir sur och irriterad. Hungrig nåt kopiöst. En inre rastlöshet. Fast mest hungrig och sur. Det kommer oftast smygande och efter ett tag slår det mig att "aaaahaaaa!" Det är DÄRFÖR. Pms. Kroppen är allt bra fantastisk, men knepig också. Men eftersom det så tydligt är något avvikande från det normala så är det rätt lätt att räkna ut orsaken.

Tvärilskan kom idag efter jobbet. Jag åkte till en affär där jag skulle handla några småsaker men på parkeringen insåg jag att min börs blev kvar på jobbet... Så ingen handling och inget hämta ut paket från XXL. Så nervpirrigt frustrerande!!!

Så att.. För att döva detta inre kli ska jag ägna mig åt fysiskt kroppsarbete och därefter äta. Sen duscha och sen sova. Bra plan!

Update 2,5 h senare: Nu känns det bättre. Jag bråkade in lite ved, pratade med hönorna och gick en liten skogspinksväng med le dong. Har även förtärt en enkel måltid i form av äggröra och skinka. Snart sova!!

Allmänt | |
Upp