Utbildning i både brand och miljö

Introduktionsdagar för nykomlingar heter utbildningen. Det har vart en mycket bra dag med otroligt givande brandutbildning. Sist jag gick en sådan var nog.. länge sen! Minns inte ens när. Eller var. Eller med vilka. Jag tror jag har gjort det i "vuxen" ålder men är väldigt osäker på när. Så det var väldigt bra med påfyllnad av brandkunskap. Det gav dessutom en annan positiv effekt. Jag köpte en ny brandsläckare och en brandfilt. Mitt i all rosaskimrande lönelängtan är det första jag köper dessa två ting. Mycket bra investeringar men jag hoppas att jag aldrig får någon anledning att använda prylarna.
 
Jag köpte lite annan onödig lyx på Coop. I fiskdisken kunde jag inte motstå deras skagenröra. Handpillade räkor med minimalt med gegga. Det ska jag äta tillsammans med ett kokt ägg. Fy sjutton vad gott!
 
Livin la vida loca som di kallar!
Allmänt | |
Upp