Skön lördag

Just nu: ett glas proviva (hallon och granatäpple), datorn och The vampire diaries på netflix. Värsta sköna lördagkvällen. Dagen har varit väldigt fin. Arvid (och jag) ville hälsa på sin farmor idag och det blev en perfekt lördagsutflykt. Jag smet iväg en sväng för att inspektera ett kantarellställe där ute i skogarna och fick ihop ett par liter. Inte alls samma mängder som för 4 år sen direkt, men det var ändå en fin promenad. 
 
Apropå livet. Den fläskigaste tvestjärten klättrar på elementet här bredvid. Den är säkert 67 cm lång. 
 
Apropå livet 2. Livet i allmänthet är så fint och bra på så många sätt. Jag känner mig bortskämd och varje dag är vardagslyx. Ungefär så är det. Skolan och nya klassen känns superbra och de jag pratat mest med är supergoa! Var såklart lite fundersam över hur det skulle bli att komma in i en ny klass för fyrtionde gången i mitt liv men det har gått bra. 
 
Över och ut. Nu ska jag snart gå till sängs och unna mig många långa timmars ljuv sömn innan det är dags för en ny dag. 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Hemmabasen:

67 cm...ryms den överhuvudtaget på elementet...?

#2 - - Petronella:

Eh ja!!! Kanske.. lite på sniskan i alla fall. Odjur är vad de är!! Så kryper de in i örat på en och lägger ägg. Sen tar de över hjärnan och omvandlar dig till en mutant med en tudelad rumpa.

Upp