En dag - tre marknader

Emellanåt tycker jag det är sketakul med att byar och samhällen ligger så nära varandra här. Det är praktiskt ur många synvinklar. Som idag. Först kom Åsa och vi kilade ner till bygdegården (ca 10-15 minuter) där det var marknad. Köpte en glassmaskin på loppisen och en sak som eventuellt blir en julklapp. Sen åt vi upp pannkakorna från gårdagen innan vi åkte ner till Timmersdala och julmarknaden på Tymer. Där var det lite (mycket) mer folk, en mer vaken Arvid som ville riva ner allt och en tomte. Han fick i alla fall köra fiskedamm och på lotteriet vann vi ett snögubbeset. 
 
Direkt efter den marknaden åkte jag och Arvid vidare till Skövde och hängde i en lekpark tills Yohanna och Robban kom. Vi kollade lite på julmarknaden i Kyrkoparken innan vi drog oss till ett varmare ställe där det fanns fika och lite småhandlande. Vid sex-tiden kom jag hem med en pizza till middag. (Lite kontrast mot allt julmarknande..) och nu ska jag sätta mig och skriva lite rapport. 
 
En perfekt lördag med energiboost från både kusin och stödstrumpa med käraste. 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp