Off we go.. again!

Nästan allt är packat och imorgon åker vi ut på äventyr! Min underbara fina Andreas har fixat och donat med en hemlig resa, och det var först igår jag fick veta vart vi skulle. Vilnius i Litauen! Ja ba va?! Var är det för ställe egentligen? Men nu efter lite research verkar det vara ett väldigt mysigt ställe där presidenten kör över felparkerade bilar med stridsvagn. Inget konstigt alls. Vi ska bo på ett irländst hotell mitt i gamla stan, gå på spa och ha det tokmysigt bara vi två. Arvid och Nisse ska båda på uppfostringsanstalt. De ska med andra ord ha det minst lika bra hos Lisa och Manfred. 
 
I Litauen är det billigt att handla och jag har en liten reskassa tack var min kära mamma och mormor. Men pengarna kommer nog räcka länge eftersom det är så billigt i landet. Är inne nu och kollar lite olika prisexempel. En bussresa 90 öre. En ordentlig måltid 30 kronor. En helmiddag kvällstid för 200 kr. Glass 3 kronor. En öl 15 kronor. Visserligen är de priserna från 2007 så det lär ju vara lite dyrare nu men ändå billigt i svenska mått mätt. Återkommer efteråt med mer exakta uppgifter! 
 
Det som är mindre bra är att min jävla halsfluss inte gett sig/kommit tillbaka. Igår på självaste födelsedagen vaknade jag och kände av halsen igen, och var den slö och trött och hade ont i kroppen resten av dagen. I förmiddags åkte jag in till vårdcentralen och fick en ny antibiotikakur utskriven, fast den här gången en kraftigare variant. Nu känns det hyfsat okej. Halsen gör inte ont alls och i kroppen känns det bara lite. 
 
Men bortsett från det var det en fin födelsedag. På kvällen kom nära och kära och vi åt och drack. Jag fick fina presenter. Världens sötaste salt- och pepparkar i form av grisar. Samma grisar som vi har i större modell som är avsedd för sparade slantar. Urgulliga verkligen! Dom fick jag av Lisa! Syster och bror och kusin och mor med flera hade gått ihop och gett mig ett bidrag till hurtbullekläder. Jag vet vad jag vill ha på ett ungefär och tänkte att det kanske kan vara billigt med sånt i Litauen. Efter kalaset gick jag till sängs dirrr. Förbenade sjukdom. 
 
Nu ska jag väl he mig isäng. Bollibompa var slut för längesen!!! 
 
 
Allmänt | |
Upp