FikaArvid!

Alltså Arvids pass är det sötaste som finns. Jag ser mindre terroristaktig ut än på gamla passet så det är en fördel. Snart åker vi! Håller på att tvätta just nu, har en maskin kvar att köra innan allt är tvättat och klart. Packa gör jag imorrn tror jag, med mål att vara klar på tidig eftermiddag. Fullständigt avskyr att panikpacka i sista sekund. Ändå blir det alltid så. Underligt. Bättre lycka denna gång. 
 
Igår kom äntligen den lille prinskorv som världen väntat på. Han och Arvid ska leka indianer eller dragqueens i framtiden. Dessvärre bor de nyblivna föräldrarna låååångt långt hårifrån men vi har sagt att vi ska svänga förbi där (Älvsbyn) i sommar när vi är ute på turne. Eller så är det jag som bor långt bort. Beror på hur man ser det. Tror mest på det sistnämnda faktiskt. 
 
Igår var jag och Åsa på en miniturne. Ärenden i Skövde (mina nya glasögon hade kommit för en vecka sen tydligen...), hämta pass, lunch med Yohanna på GSP och därefter studiebesök på hennes jobb. Eller hennes vuxendagis. Helt otroligt fint var det. Alldeles nybyggt med inredning från Kinnarps. Vi fick kaffe och glass och Arvid provlekte lite i företagets lekrum. Efteråt handlade vi lite på Maxi och jag fick en gudomligt god latte av snäll-Åsa.
 
Lilla ministern har en olustig ovana. Han vaknar omänskligt tidigt. Imorse visade uret 04:30. Vi gick upp och han fick välling och leka lite, sen vid halv sju somnade han om. Jag var zombietrött (tredje natten med typ 5 timmars sömn) och slocknade direkt. Nu sover han igen (han vaknade vid åtta kanske) och har gjort det sen klockan tio kanske? Jag har i alla fall hunnit skotta snö till förbannelse och ska nog inta en lunch nu. 
 
Om två dagar, vid den här tiden, är vi på Teneriffa!!!! Vad säger man om det? WOHOOOOOOO!
 
 
Allmänt | |
Upp