Vart for tiden?

Förra veckan försvann i ett nafs! Först jobb i tre dagar, sedan åkte vi till Mora i lördags för att fira den nyvlivna 30-åringen. Det typiska var att i samma veva som det bestämdes att jag skulle jobba kom sjukdomen som på beställning! Ingen livsfarlig historia, men en lagom retsam förkylning som drog ner min ork från 100 % till 60 %. Det vill säga, jag orkade jobba men jag var helt slut efter och kvällarna gick åt till att mysa lite med Arvid och sen själv sova. La mig före 21 varenda kväll.
 
Bortsett från orken och näsan var det väldigt trevligt att jobba. Pengar, socialt, "ensamtid" etc.. Första morgonen kände jag "vad lugnt och skönt det är här..". Visst längtade jag efter min lilla skorv, speciellt på fredagen vid frukosten då Helene kom förbi med sin lilla tjej. Jag kommer jobba lite framöver, när det funkar. Andreas måste vara ledig, jag måste ha tid och de måste ha behovet. Men som det är med allt annat, det löser sig. Den här våren kommer bli en bra vår nu när jag har ordning på allt. CSN, FK, jobb, skola etc.. Det har vart ett pusslande utan dess like men nu ska allt klaffa. Det skulle det göra även om jag inte fick jobba något men extraslantar är alltid bra. Det är klockrent att Andreas jobbar natt, jag får då 5 kvällar varannan vecka som jag kan ägna åt studier.
 
Mora levererade, som di kallart. Vi kom upp i nästan värsta Vasaloppsrusningen! Det var nästan stopp i trafiken och varannan människa traskade runt med skidor över axlarna. Nej men värre kommer det nog vara nästa helg, när riktiga loppet går. I helgen var det tjejvasan och Öppet spår. Tobias visste inte om våran kupp och blev alldeles lagom överaskad när vi ringde på dörren! Det såg ut som att han blev jätteglad över att vi kom. För våran del var det rätt kul med Vasaloppet också. Igår kilade vi ner på byn och kollade in mässan. Jag var helt galen och tog allt som var gratis. Kaffe, minisemla, hudkräm, inga pennor, smoothie, varm choklad, mjölk, wasa knäckebröd. Det tog aldrig slut. Efter mässan kollade vi målgången, marknaden och fikade sedan i Kaffestugan.
 
Med lite andra ord så har det varit en väldigt trevlig helg. På uppvägen stannade vi i Kristinehamn (de har en second hand-butik med barngrejer där) men gick dessvärre tomhänta därifrån. Vi behövde en resesäng och den de hade för 250 kr i butiken gick inte att fälla ihop. Jysk hade en för 325 kr som efter användning får ett bra betyg av oss. Enkel att fälla upp och ner, lätt att packa ner i väskan och står stadigt. Arvids snarkningar späder på betyget ytterligare.
 
Idag har jag bytt gardiner, promenerat och druckit kaffe med Mattias. Det har vart nästan 12 plusgrader, så Arvid fick sova en stund utanför köksfönstret.
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Hemmabasen:

Vad ni verkar ha haft det trevligt i helgen. Måste vara kul att vara i Mora prick nu och se allt live. Kronan på verket var Tobias naturligtvis och jag förstår att han blev både glad och överraskad. Jag var med er i tanken!

Upp