2 dagar kvar

10 veckors arbete över 3 månader. 3 veckors semester. 50 arbetsdagar minus ett par måndagar som jag vart hemma. Det är ingenting i det stora hela (läs: det arbetssamma livet) men för mig har det varit en ocean. Även om jag numera är bekant med att tiden formligen springer istället för att lunka så kändes det ändå som en evighet där nångång på försommarkanten. Det är nog Arvids förtjänst. Det händer bara inte att man sitter och inte har någonting att göra när det finns barn i närheten. Och när det finns tid över, då är det hundraelva andra saker som måste göras. 
 
Jag har bakat en browniegrej tills på fredag. Den är lagom seg och tjock och smakar himmelskt. Tänkte göra något mer också, men det får vi se vad det blir. 
 
Det var lite kaotiskt på jobbet idag. Materialbrist from hell och den extravaganta lösningen då är att buda hit grejerna per taxi. Från Stockholm. Hehe. Dyrt ska det vara att hamna i bristsituationer. Det ska egentligen inte hända, men när det händer är det bra att saker kan lösas även om det dröjer lite. 
 
Sen hemkomsten vid 16:20-snåret har jag lekt med mitt barn och arrangerat middag. Andreas brukar göra köttsoppa i stora lass och frysa in, och det är guld värt att kunna ta fram en sopphink när orken tryter. Så ikväll åt vi god soppa med knäckebröd med ost på. Sen fick lilla grodan bada. Sen fick han hoppa isäng. Sen har blivit nu och det är ett tag kvar innan Idol börjar. Tänkte börja med att ta kål på den där förbaskade flugan som irriterar och kittlar mig. 
 
Tillägg: Sova. NU!
Allmänt | |
Upp