Tag styrstag

Hm. Försöker klura ut hur ett presedensnätverk hade sett ut i våran uppgift. Jag tror jag har kommit på ungefär hälften, men än så länge är det bara en kladdig sida i mitt block. Men men, man måste börja någonstans. 
 
Verkligheten har börjat komma ikapp. Kursen jag läser nu är förkunskapskrav inför sista året. Jag kan inte förstå att "sista året" är det sista året som studerande. Jag menar, först hela långa grundskolan. Sen tre år på gymnasiet. Därefter hitta något spännande att läsa och sedan genomföra. Det är typ supemånga år av studier. Före föräldraledigheten kändes "verkligheten" så oändligt långt bort, men nu när jag är tillbaka i skolan börjar jag sakta men säkert förstå att det tickar nedåt. Vid den här tiden nästa år håller jag på med sluttampen på exjobbet. Men vad händer sen? Jag är helt övertygad om att det finns jobb både högt och lågt. Utbildning inom industriell ekonomi och logistik är väldigt eftertraktat just nu. Sen att jag ska försöka ta plats på arbetsmarknaden och börja sätta mina kunskaper på prov är en annan femma, och det är det som känns så avlägset tidigare. Att jag ska ut och jobba!
 
Shit pommes frites, måste göra mig i ordning. Ska iväg på lekdate om typ en halvtimme.. 
Allmänt | |
Upp