Lidköpingstripp!

En liten bebifot sticker upp ur vagnen. Han har sovit en sväng men ligger nu och småpratar med sig själv. Mamma sover, men jag tycker hon kan vakna snart för vi ska till Lidköping idag! Nisse sover under granen. Jag sov nåt så otroligt skönt när Arvid tyckte att det var uppstigning vid halv sju. 
 
När kommer vintern egentligen? Hela december har varit varm. Det snöade ordentligt andra advent men det tog ju bara några dagar så var allt borta. Nu har vi haft en grön jul och jag såg igår att magnolian är proppfull av nya knoppar. Det har börjar växa ogräs i rabatten igen också. Avigt minst sagt. Men nu känns det strunt samma. Julen är slut och nu känns det inte lika angeläget med snö längre. 
 
Jag ska kolla på Rörstrand och den outlet dom har där. Kanske har de lite rea? Sen alla andra små affärer som inte finns nån annanstans. Sen alla andra affärer som finns i varenda liten by här runt omkring. Så ska vi äta lunch på Henrys bageri/café.. Det ska bli kul att komma iväg lite. Vi måste införskaffa en viktig sak inför morgondagen. 
 
Grodan kallar! Han så hysteriskt rolig. När han var lite upprörd häromdagen sa han "diddelidaddeli". Första gången han säger nåt som inte är bara mamama, gagaga, dadada etc. Nu säger han med gnällig röst "mamma" och det tolkar jag som att han vill att jag ska komma.
Allmänt | |
#1 - - honing:

ha ni sommar däjna ner?

Upp