25 minst!


Morgonen spenderades i en solstol. Hela dagen har spenderats utomhus men de första timmarna gick i ett lugnt tempo. Frukost i solen, plocka Nisse i solen, plugga lite i solen. Jag gick ut imorse vid nio och kom in vid halv åtta. Det har varit otroligt varmt idag, 18 i skuggan och bra mycket varmare i solen. Hur skönt som helst. Det blommar både här och där (idag såg jag första vitsippan!) och man ser på knopparna att de är i bristningsläge just nu. Ett av trädena på tomten blev grönt idag. Men, det som jag först av allt sett bli grönt är krusbärsbusken.

Ägnade en stund åt att försöka skriva ner allt som jag vet finns i trädgården, och det blev 25 olika sorter, minst. Då är det bara sånt jag kan namnet på. Längtar verkligen tills magnolian slår ut, och enligt google bildsök kommer paradisträdet vara en himla fin skapelse. Annat som finns (som vi inte planterat): rhododenron, hassel, röda och svarta vinbär, körsbär, bautahallon med mera. Det tar aldrig slut. Just nu kommer det krokusar på massa olika ställen. En del har vi satt själva, men några överraskningar har trängt genom jorden.


Nisse har mest iakttagit. Han må vara klok, men inte nog för att gräva upp en buske och flytta den till andra sidan huset. Men det gör då rakt ingenting. Bara hans sällskap gör mig glad!
Allmänt | |
Upp