Om man bor i Timmersdala..

.. är man mest troligen änka eller pensionär. Råkar det dock vara så att man fortfarande är ynglig och arbetsför, ägnar man sig antingen åt att bygga eller tillverka. På fritiden uppskattar man att åka med andra likasinnade på bussresor, kanske till Ullared eller Tyskland? Annars är handarbete eller jakt väldigt trevliga fritidssysselsättningar. Knappt någon har en sportbil eller SUV, det är mest familjekombi stuket som gäller, och på TV tittar man, men då enbart på trav eller insamlingsgalor. Den förmögenhet man tjänar på till exempel Elos lägger man på nya fälgar eller avgassystem, cigaretter eller diverse krafs från Halléns, Ellos eller något annat postorderföretag.

Det här är fakta. Tydligen.


Allmänt | |
#1 - - hemmabasen:

Den dagen du köper nya fälgar till lilla bilen kommer förmodligen mitt arsle att tugga hö. Handarbete är helt ok, vi vet hur man kan glömma tid och rum när händerna är i gång. Det var ju det här med Tv då, tydligen så missar du ingenting om det liks bara är trav eller insamlingsgalor på kanalerna i din lilla by. Ska vi starta en ny "gilla-förening". Vi som tycker om att bo i en by? I o f s så har jag "bonde söker fru" på min tv varje onsdag.

#2 - - Petronella:

Det finns de som ägnar sig åt att sammanställa såna här listor. Hittade den här under en annons på Blocket angående en lägenhet i Timmersdala. Iofs känner inte jag hela byn, men mycket stämmer rätt bra i faktiskt. Vad jag vet dårå. :)

#3 - - Morwen:

Hahahahah!

Jo. :D

Upp