Så. ofantligt. trött.

Jiiiisses vilken trötthet som fullständigt nockade mig runt 18:00-snåret. Höll på att laga middag så bara POW! (sådär som det ser ut i batman-serier när någon smockar till någon annan). Ramlar omkull snart. Men först ska jag skriva lite på ett arbete, sen ta ut Nissepissepäronpung en sista gång för kvällen. Idag har han varit väktartax faktiskt! Vaktar hela Skövde och även Hjo! Det är inte illa pinkat!

Dagens middag var för övrigt potatis- och purjolökssoppa ihop med bacon stekt i små små bitar. Till det serverades 1,5% mjölk och vitlöksbröd. Schvinigt gott må jag säga.

Imorgon efter skolan ska Emelie spana in mitt casa! Planen är husvisning, plugg och fika. Hon bor i bostadsrätt men citat "spyr på skiten snart". Det är inte så många av mina vänner som faktiskt varit här. Delvis suger jag/vi på att bjuda in folk. Delvis är det ett gäng som inte har tillgång till bil. Dock finns bussar, men det är väl vida känt sen länge att folk suger på att åka buss. Änihao, det ska bli kul imorrn! Det känns lite som att jag nästan spricker av stolthet när jag får visa människor mitt lilla paradis här på jorden.

Kanske inte varje, men minst varannan dag säger vi till varandra att vi älskar vårat hem. Anledning?

1. Det är vårat!
2. Det är sådär tokgulligt.
3. Trädgården är helt underbar.
4. Allt smått som gör ett hus till charmigt. Trappan upp till andra våningen till exempel, den är så liten att den knappt syns. Rätt brant med smala trappsteg, så man får gå "snett" eller vad man ska säga.
5. Alla små smultronställen runt om.
6. Det är (håller på att bli) ombonat och väldans hemtrevligt.
7. Det luktar ofta gott hemma. En blanding av brasa, skog och nån yankeecandlegrej.
8. Sovrummet är himmelsk! Ljusgammelrosa med vitlaserat tak. Spetsgardiner och ett lånat rosa/vitt lapptäcke.
9. Ladan.
10. Skogen precis bakom, som är våran skog.
11. Greger, Vovvan och Grynet bor i kattparadiset. Grannarna bjussar ofta på godsaker, och har massa roliga träd att klättra i. Fatta vad mycket muskler de fått. Kände på Gregers bakben häromdagen, precis stenhårda!!

that´s all, folks!

Allmänt | |
Upp