11 av 12 avklarat

Whoooo för sista november! Ända sen älsklingsälsklingen kom hem med den här presenten har jag räknat ner dagarna! Imorgon får jag äntligen öppna första luckan. Kommer säkert vakna tidigt som attan bara för det.. Men är man fortfarande lite av ett barn så är man. Jag gillar grejen att bli löjligt förtjust över "små" saker, speciellt då det är saker som påminner om min barndom. Kommer fortfarande ihåg när det var torsdagar, och mamma hämtade oss från dagmamman! Vi åkte till en kiosk (som jag har för mig låg där BAs ligger nu?!) och där fick vi ett stekt ägg (godis) och en sån där klubba som är lite sur, blå med vitt inuti.


En adventskalender har jag inte haft på många år nu. Kanske borde slå på stort nu och försöka kolla på årets julkalender? Sen vore det fint att följa mammas tradition med att kliva upp i ottan för att kolla på Lucia på tv, äta en lussebulle och bara njuta av mörkret och musiken.

Allmänt | |
#1 - - hemmabasen:

jag ska hjälpa dig att vara nyfiken varenda dag, vilken himla spännande kalender! Och ja, Lucia på TV på morgonen är faktiskt himla mysigt. Synd bara att alla vardagar får jag inte se det numera, det har inte ens börjat när jag far hemifrån.

Upp